February 23, 2008

Sewaan Ophtalmoskop.



Untuk pengetahuan semua, pihak pimpinan PSP telah membeli 5 set oftalmoskop. Ianya adalah untuk kegunaan ahli PSP 4th year dan final year yang memasuki posting oftalmologi.

Oftalmoskop tersebut akan diletakkan dibawah Biro Akademik. Untuk permulaan, pihak PSP akan membuat sistem sewaan dengan kadar yang berpatutan. Sewaan tersebut bukanlah untuk tujuan keuntungan tetapi untuk memperbanyakkan lagi simpanan oftalmoskop. Misi kami ialah, setiap pelajar mempunyai oftalmoskop sendiri semasa posting.

pemilihan adalah berdasarkan konsep siapa cepat dia dapat.

Ahli yang berminat bolehlah menghubungi Exco Akademik, saudara Zaim -0126638376. atau email kepada holiksais@yahoo.com

p/s: hanya panggilan suara sahaja di benarkan untuk urusan pertanyaan atau penempahan.. sms anda tidak akan dibalas..harap maklum


  • download syarat-syarat pinjaman serta borang di sini

February 05, 2008

NOTIS - Kempen Menghentikan Kotak Polystyrene

Makluman kepada semua siswa/i perubatan, dalam usaha Melestarikan Kampus-kampus USM pihak Kampus Sejahtera (kampus induk) akan mengadakan Kempen Menghentikan Kotak Polystyrene di kampus Kesihatan.

Maklumat berkenaan dengan program tersebut adalah seperti berikut :
Tarikh : 17 Febuari 2007 (Ahad)
Masa : 8.30 – 10.30 pagi
Tempat : Foyer PPSP

Diharapkan agar semua siswa/i dapat memberikan kerjasama dalam usaha menjayakan kempen tersebut. Sekian.

“Kami memimpin”
"Kebajikan Terjaga, Akademik Terpelihara"
福利受保障,課業續輝煌
"Pothunalam Kakkappadum,
Kalvi Valarkappadum"


-Naib Yang Di Pertua I-
Persatuan Sains perubatan
Universiti Sains Malaysia

Respons Terhadap Aduan atau Cadangan (Disember 07)

Aduan 1

Duit PTPTN tidak mencukupi
PSP tidak memberi smbangan kepada masyarakat (cth: membersih kubur, gotong royong, dsb)
Hospital elektif bagi pelajar tahun 4 perlu tempat yang ‘baik’

4non; Medic4

Respons;
Assalamualaikum dan terima kasih kerana mengisi borang aduan.
Mengenai duit PTPTN, usul ini akan kami cuba usulkan kepada pihak Majlis Pimpinan Pelajar (MPP) kerana ia melibatkan pelajar USM keseluruhan. Ini kerana usul mengenai pinjaman PTPTN adalah di luar kuasa kami.Maaf, namun kami akan sedaya upaya akan usulkan perkara ini pada pihak MPP.

Mengenai komen saudara bahawa PSP tidak memberi sumbangan kepada masyarakat, Alhamdulillah setakat ini PSP ada menganjurkan beberapa aktiviti kepada masyarakat dan terbuka kepada semua ahli PSP untuk menyertainya. Antaranya, Orang Asli Humanitarian Programme, ***, dan akan datang Program Tentang Cinta ( Penceramah Jemputan Ust Hazrizal; www.saifulislam.com),Program Doktor Muda.

Untuk mengetahui perkembangan terkini dan program-program yang akan dijalankan kelak, saudara bolehlah sentiasa melayari blog PSP

Hospital elektif bagi pelajar tahun 4 perlu tempat yang ‘baik’. Maaf, jujurnya saya kurang faham maksud ‘baik’ bagi saudara. Jika tidak keberatan, saudara boleh terangkan dengan lebih lanjut melalui blog ini.
____________________________________________


Aduan 2

The computer hall must always be maintained. Always scan for virus. Very dangerous for our computer. I would like to suggest, maybe one of you to always upgrade/ update the antivirus at leas once a week, thanks.
Mr R

Response;
Thank you for your comments and opinion.
InshaAllah. We are planned to make an alliance with every year leader to appoint one of the year member to in charge in this problems.
God willing, by next week all will be done.

"Kebajikan Terjaga, Akademik Terpelihara"

-Exco Kebajikan-
Persatuan Sains Perubatan
Universiti Sains Malaysia