September 15, 2008

Ziarah Pesakit

Buat pengetahuan semua, Persatuan Sains Perubatan ada menganjurkan satu program bersempena Ramadhan iaitu ZIARAH PESAKIT. Program ziarah pesakit ini bermulanya pada 9/9/08 dan akan diteruskan sehingga 25/9/08.

Program ini melibatkan semua ahli psp yang berminat untuk menjadi sukarelawan dan juga usahasama dari pihak Hospital Universiti Sains Malaysia sendiri. Sumbangan yang diberikan kepada pesakit seperti buah kurma, semuanya pihak hospital yang menghulurkan sumbangan. Sukarelawan ditugaskan datang menziarahi pesakit dan menyampaikan sumbangan tersebut. Terdapat juga aktiviti lain yang dijalankan bersama sukarelawan seperti Solat Asar bersama pesakit.

Bagi memudahkan perjalanan program ini, sukarelawan dibahagikan kepada beberapa kumpulan untuk bertugas di ward yang berlainan pada hari yang berlainan seperti yang telah dijadualkan. Pihak hospital juga ada menyediakan wakil bagi setiap wad untuk program ini bagi membantu sukarelawan menjalankan tanggungjawab mereka.

Jutaan terima kasih diucapkan kepada pihak hospital kerana sudi menjayakan program ini bersama persatuan kami dan tidak lupa juga kepada para sukarelawan yang banyak berkorban dan menghulurkan bantuan dalam menjayakan program ini. Semoga segala usaha anda semua diberkati oleh Allah S.W.T

Program seperti ini seharusnya terus dijalankan pada masa hadapan. Dengan adanya program seperti ini, kita dapatlah merapatkan ukhwah antara kita dan pesakit sebagai sesama saudara bukan sebagai pesakit dan doktor pelatih seperti kebiasaannya.

0 Responses: