October 15, 2008

Feedback

Bln lepas, saya menerima aduan daripada seorang pljr yg mengatakan bhw tekanan belajar skrg amat tinggi & tiada aktiviti sukan atau rekreasi yang dijlnkn. Beliau turut memberi cdgn spy PSP mengadakan satu xtvt sukan atau rekreasi bersama medical student dr universiti laen cthnya UM, UIA, IMS dan sbgnya. Maafkn saya kerana lmbt memberi feedback.

Buat pengetahuan saudari, Hari Interaksi Pelajar telah lama dlm prncgn utk diadakan, dan akan dilaksanakan dlm masa terdekat, iaitu pd 31 okt & 1 nov, bertujuan utk membantu pljr menangani stress atau bebanan pembelajaran yg smakin memuncak. kami mengmbil inisiatif menganjurkn Hari Interaksi Pelajar ini bagi membntu pljr2 samada dari Fasa 2 mahupun Fasa 3 berhdpn dgn cbrn msg2. selain itu, melalui program ini juga, kami cuba mengmbil pndektn mengenali stressor utama yg menyebabkn tekanan dlm klgn pljr seterusnya membntu mereka menangani tekanan tersebut dengan bantuan dprd org yg berpengalaman spt pensyarah dan senior2. dengan xtvt harian yg amat padat, xtvt ini yg lebih berbentuk santai dihrpkn dpt menenangkn perasaan & jiwa yg bergolak serta minda yg kusut.

Berkenaan dengan cdgn mengadakan xtvt sukan atau rekreasi bersama medical student dr universiti laen, cdgn itu juga tlh pn berada dlm prncgn & akan diambil tndkn oleh Exco Sukan PSP pd masa yg tlh dittpkn. Jadi, sebaik shj projek itu mndpt kelulusan dan telah siap dari segi pelaksanaan, insyaAllah akan diwar-warkn kpd semua pelajar utk menyertai program tersebut.

Cdgn kedua yg saya terima pula berkenaan dengan cdgn utk mengadakan sambutan hari raya haji utk warga PSP. Buat mkluman saudara, perkara ini telah pn dibncgkn dlm mesyuarat, dan hasilnya, utk mengadakan sambutan hari raya, PSP perlu bergabung dengan persatuan laen dan tidak boleh menganjurkan smbutan hari raya di atas nama PSP sahaja. namun begitu, perkara ini akan dibncgkn lebih lnjut, dan update2 strsnya akan dipostkn di blog rasmi psp ini. terima kasih atas keprihatinan anda.

0 Responses: